Η χαρακτική έχασε τη φόρμα και το χρώμα της

Μεγάλη η απώλεια του καθηγητή της ΑΣΚΤ  Άκη Πειρουνίδη

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

Η χαρακτική έχασε τη φόρμα και το χρώμα της
Έλεγες, εδώ είμαστε, δεν θα χαθούμε. Όμως, εσύ Άκη Πειρουνίδη, δεν είσαι πλέον του κόσμου τούτου. Έφυγες νωρίς και πήρες μαζί σου κάτι από την εκτυφλωτική λάμψη των χρωμάτων της χαρακτικής, εκεί που φάνταζες σαν παλιός μαΐστορας, μέσα στο υπερσύγχρονο εργαστήριο μεταξοτυπίας της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, όπου δίδαξες ως Αναπληρωτής Καθηγητής έως το 2016. Η αυθεντική μεταξοτυπία δίνει τα πιο λαμπερά χρώματα στις καλλιτεχνικές συνθέσεις, κι εσύ ήσουν μάστορας σε αυτό το πολύ εκφραστικό εικαστικό ιδίωμα. Παλιά τεχνική, αλλά με τόσο σύγχρονη γλώσσα.

Ανατρέχω σε αυτά που γράψαμε στις σελίδες του «Βήματος» με αφορμή την έκθεση χαρακτικής το περασμένο Καλοκαίρι στο Μουσείο Ηρακλειδών, στην οποία μας ξενάγησε ο επιμελητής της, διευθυντής του τομέα Χαρακτικής της ΑΣΚΤ, Μιχάλης Αρφαράς:Η μεταξοτυπία έχει κακοπάθει στην Ελλάδα γιατί ονομάστηκαν έτσι τα αντίγραφα των πινάκων των ζωγράφων. Αν και υπογεγραμμένα από τους δημιουργούς του αρχικού έργου, δεν έπαψαν να είναι φωτογραφία έργου τέχνης. Ωστόσο η μεταξοτυπία που δίδαξε επί πολλά χρόνια ο Ακης Πειρουνίδης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών είναι από μόνη της έργο τέχνης, το οποίο δημιουργείται εξαρχής, χωρίς να αντιγράφει κάποιον προηγούμενο πίνακα. Η επιφάνειά του έχει σάρκα, όπως λέει ο δημιουργός, η οποία εναποτέθηκε πάνω στο χαρτί τη στιγμή της γέννησής του και δεν μεταφέρθηκε εκεί φωτομηχανικά. «Αυτή είναι μια άλλη αντιμετώπιση της χαρακτικής» τονίζει ο Μιχάλης Αρφαράς. «Ο Ακης είναι από τους βασικούς καλλιτέχνες μεταξοτυπίας στην Ελλάδα και αυτή είναι μια διαχρονική έκθεση της δουλειάς του. Βλέπουμε ότι η μεταξοτυπία του Ακη ποιοτικά, σαν εικαστική έκφραση, φτάνει στο πιο τέλειο επίπεδο που μπορεί η μεταξοτυπία να χειριστεί σαν εικαστικό εργαλείο. Το μεγάλο επίτευγμα και πλεονέκτημα της μεταξοτυπίας είναι το χρώμα. Ο δημιουργός το χειρίζεται πάρα πολύ ωραία, όπως και τη φωτογραφία την οποία χρησιμοποιεί ως σύμβολο μέσα στα έργα του και όχι ως αντιγραφή. Δεν αφηγείται ο Πειρουνίδης, δημιουργεί έργα που έχουν σχέση με τον συναισθηματικό μας κόσμο και όχι αυτόν που δείχνουν κυριολεκτικά οι εικόνες του».

13495184_1341303772553304_7965864719124348275_n

Ο Άκης (Απόστολος) Πειρουνίδης γεννήθηκε στην Ξάνθη το 1948. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και αποφοίτησε το 1972. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές Master of Arts στο Chelsea School of Art του Λονδίνου με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Έχει κάνει ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει λάβει μέρος σε διεθνείς Biennale και Triennale χαρακτικής. Το 1986 τιμήθηκε με το βραβείο Biennale Prize Norsk International Graphic. Έργα του υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη Αθηνών, στην Τράπεζα της Ελλάδος, σε πινακοθήκες της Αγγλίας, της Νορβηγίας και σε ιδιώτες. Το 1984-1991 υπήρξε Ειδικός Επιστήμονας στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας στο Β΄ Εργαστήριο Χαρακτικής. Το 2002 σχεδίασε, εξόπλισε και λειτούργησε ένα σύγχρονο εργαστήριο μεταξοτυπίας στον Τομέα Χαρακτικής της ΑΣΚΤ και δίδαξε ως Αναπληρωτής Καθηγητής μέχρι το 2016.

Advertisements
Κλασσικό