Έκθεση: Φάτμα Εργκιούνγερ / Location-Allocation II

image

Ένα project διαρκείας στη στοά της οδού Πανεπιστημίου 44 στο
πλαίσιο της ΜΟΚΕ της ΑΣΚΤ (
Επιμέλεια και θεωρητική υποστήριξη εκθέσεων: Χάρις Κανελλοπούλου)

Φάτμα Εργκιούνγερ / LocationAllocation II
Εγκαίνια: Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015 στις 19:30
Διάρκεια: 10-21 Σεπτεμβρίου 2015 / Δευτέρα-Παρασκευή: 9:30-21:30 Σάββατο: 9:30-18:00, Κυριακή: 9:30-13:00 (Μέγαρο Κωνσταντόπουλου, στοά της οδού Πανεπιστημίου 44)

Ποια είναι η αίσθηση που μας αφήνει η ανάγνωση της θέσης μας σε μια πόλη,
της θέσης μας στον κόσμο ως ανθρώπινα όντα; Ποια είναι η εικόνα που αφήνει η
πόλη στον καθένα μας από το παρελθόν, το παρόν, ακόμα και το μέλλον της; Ποια
είναι η σχέση που διαμορφώνουμε με τους καθημερινούς της χώρους;

Στο χώρο της στοάς της οδού Πανεπιστημίου 44, οι χάρτες, τα χάρτινα
«πλέγματα» και τα κολάζ της Φάτμα Εργκιούνγερ διαμορφώνουν μία εγκατάσταση που
επιχειρεί να αναπαραστήσει εικόνες, διαδοχικές στιγμές κίνησης της τρέχουσας
καθημερινότητας και ροές της πόλης. Έχοντας ως εκκίνηση τον αστικό χάρτη ως
σημείο αναφοράς και ανάγνωσης του χώρου, αλλά και συναίσθησης της φυσικής
παρουσίας μας σε κάθε τόπο, η Εργκιούνγερ προσεγγίζει την ιδέα της τοποθεσίας
όχι μόνο ως τοπόσημο, αλλά και ως ρέον σημείο που διαμορφώνεται μέσα από τις
προσλαμβάνουσες, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

image

Η Εργκιούνγερ ξεκινά από
τις δαιδαλώδεις αποτυπώσεις των χαρτών εναέριων λήψεων και προχωρά μεταφέροντας
την αίσθηση του πλέγματος και της διαδρομής σε κατασκευές και κολάζ από
φακέλους, χαρτοσακούλες, εφημερίδες και χαρτιά συσκευασίας. Υλικά που κόβονται,
τσαλακώνονται, χρησιμοποιούνται και διαμορφώνονται γλυπτικά εμπεριέχοντας την
εμπειρία της πόλης και αποθηκεύοντας νοητικά επεξεργασμένες εικόνες της
καθημερινότητάς μας. Η Φάτμα Εργκιούνγερ αναδεικνύει τη σημασία της
ιδιαιτερότητας της τοποθεσίας για τη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών του έργου
της, αναπτύσσοντας έναν πολυεπίπεδο διάλογο ανάμεσα στον καλλιτέχνη, τον τόπο
και τους θεατές. Με τον εφήμερο χαρακτήρα της εγκατάστασής της και την ανάγνωση
της μεταβλητότητας του αστικού χώρου, προσεγγίζει τη «μεγαλύτερη εικόνα» του,
μέσα στην οποία η τέχνη συμπλέκεται με την υπαρξιακή θεώρηση της πόλης ως
βιωμένης και προσωπικής εμπειρίας.

Advertisements
Κλασσικό