Πρόγραμμα Σπουδών

image

Κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους και λαμβάνοντας υπ’ όψη τις παραμέτρους: εξάμηνο, επίπεδο, ιδιοσυγκρασία και προσωπικότητα των φοιτητών και προσπαθώντας να εκμαιεύσουμε τις επιθυμίες τις ανάγκες αλλά και τα όνειρα τους, διδάσκονται συνολικά αλλά και κατά περίπτωση τα εξής:

Επιγραμματικά

Σχέδιο και χρώμα από φυσικό πρότυπο.
Σχέδιο και χρώμα από μη φυσικό πρότυπο.
Σχέδιο και χρώμα από εικονικό πρότυπο.
Εικαστική διερεύνηση στην αναγωγή των τόνων σε χρώματα.
Εικαστική διερεύνηση του σχεδίου και του χρώματος ως τρόπο έκφρασης.
Εμβάθυνση της κατανόησης του τρισδιάστατου χώρου ως ανάπτυγμα της δισδιάστατης εικόνας.
Εικαστική διερεύνηση και ερμηνεία του χώρου – αστικό τοπίο, εσωτερικό τοπίο.
Εμβάθυνση στην έννοια του “τρόπου” ως στρατηγική.
Εικαστικά και οπτικοακουστικά μέσα (φωτογραφία – video – κινούμενη εικόνα).

Αναλυτικότερα

Από το πρώτο έτος δίνεται έμφαση στην παρατήρηση, στις σχέσεις των μεγεθών, στις σχέσεις των εννοιών, στις τονικές και χρωματικές διαφορές, στην χρήση των κατάλληλων υλικών, ούτως ώστε ο φοιτητής να αποκτήσει από νωρίς μία οξυμένη εικαστική αντίληψη για τα πράγματα, η οποία προϋποθέτει πρωτίστως αυξημένη περιέργεια και χρήση των βασικών αρχών του σχεδίου.

Πρόγραμμα ασκήσεων για το Α’ έτος του ΣΤ΄ εργαστηρίου ζωγραφικής, υπό την επίβλεψη της Μάγδας Σιάμκουρη.

1- Σε τακτά χρονικά διαστήματα, πραγματοποιείται η άσκηση γρήγορης γραμμικής σχεδίασης, με κινούμενο μοντέλο. Στόχος είναι, η αποδέσμευση από τη φροντιστηριακή τυποποίηση και η ανάδειξη της ιδιαιτερότητας της προσωπικής γραφής.
2- Οργανώνεται μια επίσκεψη στη Πινακοθήκη, όπου οι σπουδαστές επιλέγουν δύο έργα τα οποία μελετούν, αποτυπώνοντας δειγματοληπτικά, τη κλίμακα των χρωματικών διαβαθμίσεων. Με βάση τις σημειώσεις αυτές, δημιουργούν τα δικά τους έργα, σε ελεύθερη σύνθεση. Στόχος είναι, η καλλιέργεια της οπτικής αντίληψης όσον αφορά τις χρωματικές σχέσεις, και η απελευθέρωση της φαντασίας, όσον αφορά τη σύνθεση.
3- Σε τακτά χρονικά διαστήματα, πραγματοποιείται μια προβολή με θέμα «Εικαστική ματιά στο Κινηματογράφο». Προβάλλονται αποσπάσματα από ταινίες σημαντικών σκηνοθετών και επισημαίνεται η εικαστική ποιότητα της εικόνας, σε σχέση με το νόημα της εκάστοτε σκηνής. Στόχος είναι, η ευαισθητοποίηση του αισθητικού κριτηρίου των σπουδαστών και η όξυνση της αντιληπτικής ικανότητας, όσον αφορά τη σχέση φόρμας – περιεχομένου, στον ιδιαίτερο τρόπο που ο κάθε δημιουργός επιλέγει να συμπυκνώσει υπαινικτικά – κι όχι περιγραφικά – το νόημα μέσα στην εικόνα.
4- Αφιερώνεται ένα τουλάχιστον εργαστηριακό μάθημα, στην άσκηση με ανακυκλωμένα χαρτιά. Οι σπουδαστές δημιουργούν τη δική τους επιφάνεια εξ αρχής, πολτοποιώντας τα χαρτιά. Πλάθοντας την επιφάνεια, σχηματίζουν έργα ανάγλυφα και με ποικιλία υφής. Στόχος είναι, η ενθάρρυνση της δημιουργικής φαντασίας, σε σχέση με το χειρισμό ενός πρωτογενούς υλικού.
5- Σε περιπτώσεις σημαντικών εκθέσεων, οργανώνονται επισκέψεις με τους σπουδαστές.
6- Προαιρετικά, οι σπουδαστές συμμετέχουν σε εκπαιδευτική εκδρομή σ ένα από τα παραρτήματα της Σχολής, με σκοπό την εκπόνηση άσκησης με επιλεγμένη θεματική ενότητα. Στόχος είναι, η επαφή με το φυσικό τοπίο και η ανανέωση των οπτικών παραστάσεων και ερεθισμάτων.
7- Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, θα προσκαλούνται ομιλητές και δημιουργοί εκτός της Σχολής για να παρουσιάζουν το έργο τους και να συζητούν με τους σπουδαστές.

Από τα πρώτα κιόλας εξάμηνα δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην έρευνα και τον πειραματισμό που θα οδηγήσουν στο στοιχείο του τεκμηριωμένου «λάθους», το οποίο είναι προϋπόθεση σε ένα ερευνητικό έργο.

Κατά περίπτωση και δίνοντας μεγάλη σημασία στην επιλογή του μέσου, παροτρύνονται οι φοιτητές σε υλοποιήσεις του έργου τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, performance, εγκαταστάσεις, κατασκευές κλπ.

Στα πλαίσια των μαθημάτων και ειδικότερα στα έτη 3ο και 4ο, εξετάζονται και θέματα πέραν του αναλογικού σχεδίου, όπου η έννοια της αναλογικότητας συναντά διευρυμένες προτάσεις και μορφές όπως αυτές διαμορφώνονται στην σύγχρονη τέχνη.

5ο Έτος

Στο 5ο έτος ερευνώντας και κατανοώντας ο ϕοιτητής σε πολλά επίπεδα το έργο του, θα τον βοηθήσει να προχωρήσει ουσιαστικότερα στο επόμενό του βήμα: την εκπόνηση της διπλωματικής του εργασίας η οποία θεωρείται αποτέλεσμα μιας εσωτερικής προσωπικής έρευνας, πειραματισμού και διαδικασίας. Μέσα από αυτή την διαδικασία οι καθηγητές – κριτές, το κοινό, θα κατανοήσουν πληρέστερα την πορεία και την εξέλιξη του ϕοιτητή.

Ασκήσεις και προβολές

Κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους δίδονται θεματικές ασκήσεις που αφορούν τις έννοιες της σύγκρισης, της τοποθέτησης στον χώρο, και της υλικότητας. Επίσης θεματικές ασκήσεις που αφορούν τις πρώτες προσεγγίσεις σε έννοιες όπως η επέμβαση και η παρέμβαση, η απόρριψη και η αποδοχή, αλλά και έννοιες όπως αίσθηση, συναίσθημα.

Πραγματοποιούνται προβολές και διαλέξεις με θέματα που δεν άπτονται της ιστορίας της τέχνης αλλά αφορούν κυρίως εικαστικές αντιπαραθέσεις η συγκρίσεις.

Εκθέσεις

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του το ΣΤ’ εργαστήριο, θα πραγματοποιεί κατά καιρούς θεματικές ομαδικές εκθέσεις των φοιτητών του, σε συνεργασία και με το θεωρητικό τμήμα της ΑΣΚΤ, έτσι ώστε τα έργα των εικαστικών και τα κείμενα των θεωρητικών να συνυπάρξουν, με απώτερο σκοπό την καλύτερη και ουσιαστικότερη κατανόηση των έργων από το ευρύτερο κοινό.

Το Θύμα και ο Θύτης, ομαδική έκθεση
Αίθουσα 7, Δημοτικά Σφαγεία Δήμου Μοσχάτου – Ταύρου (Επταλόφου και Πειραιώς)
Ιανουάριος 2012
Επιμέλεια και συντονισμός Γιώργος Καζάζης
Συμμετέχουν 23 φοιτητές και 5 θεωρητικοί φοιτητές της ΑΣΚΤ
Κατά καιρούς, παρατηρούμε ότι αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο, έννοιες όπως: Αποδοχή, έγκριση, ένταξη, απόρριψη, επανένταξη, θύμα, θύτης, αλλά και η έννοια της εξόντωσης κάθε διαφορετικότητας. Είκοσι τρείς φοιτητές γίνονται ταυτόχρονα θύματα και θύτες. Δεν βλέπουν το όλο ζήτημα στενά και περιγραφικά, αλλά ασχολούνται διεξοδικά με τις παραπάνω έννοιες δημιουργώντας έργα με πληθώρα εικαστικών μέσων: ζωγραφική, φωτογραφία, video, κατασκευή, εγκατάσταση, performance κλπ. Ορισμένοι φοιτητές, μέσα από τα έργα τους, αποδέχονται ή παραδέχονται μία κατάσταση εντάσσοντάς την στο δικό τους σύνολο. Σε άλλα έργα διακρίνεις την απόρριψη ιδεών, αλλά ταυτόχρονα και την επανένταξή τους στον προσωπικό κόσμο του καλλιτέχνη, μέσα από μία διαδικασία προσωπικής και εσωτερικής διεργασίας.

Από τη Σύλληψη, στην Υλοποίηση: ένα Έργο Γεννιέται
Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Μαρκοπούλου
Μάιος 2014
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣΓιώργος Καζάζης
Στην έκθεση συμμετέχουν και παρουσιάζουν τα έργα τους, 8 φοιτητές και απόφοιτοι της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών
Στόχος της έκθεσης είναι να παρουσιαστεί όχι μόνο το “έργο” ως τελικό προϊόν, αλλά να φανεί και ολόκληρη η έρευνα, που κάνει ένας εικαστικός, για να φτάσει στον τελικό του στόχο. Η διαδρομή που ακολουθεί, η ίδια η διαδικασία, ο τρόπος, η στρατηγική, οι προβληματισμοί του και η ιδέα πίσω από το έργο: Aπό την σύλληψη, στο μυαλό του καλλιτέχνη, μέχρι την υλοποίηση.

Εικαστική και ψηφιακή μνήμη
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Νοέμβριος 2014
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ Γιώργος Καζάζης, Κώστας Ιωαννίδης
21 φοιτητές από το Μάθημα Σχεδίου*, σε συνεργασία με 14 φοιτητές του Μαθήματος Ιστορίας και Θεωρίας της Κριτικής της Τέχνης** της Σχολής Καλών Τεχνών
Οι φοιτητές επιχειρούν τη χαρτογράφηση μιας από τις βασικότερες λειτουργίες του ανθρώπινου νου σε σχέση με την αντίστοιχη λειτουργία που μας παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία με τα μέσα που αυτή διαθέτει. Οι νέοι καλλιτέχνες με την εικαστική τους ματιά και με τη χρήση ποικίλων εικαστικών τρόπων , επεξεργάζονται το θέμα της ψηφιακής μνήμης η οποία προκύπτει από τη χρήση των νέων τεχνολογικών μέσων όπως η ψηφιακή φωτογραφία ή η δυνατότητα αποθήκευσης τεράστιου όγκου πληροφοριών και δεδομένων σε αυτοματοποιημένα συστήματα (σκληρούς δίσκους, κάρτες μνήμης κ.ά).

Ο πόνος των άλλων
Φωκίωνος Νέγρη 16
Μάιος 2016
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ Γιώργος Καζάζης
20 φοιτητές του ΣΤ´ εργαστηρίου ζωγραφικής
Οι 20 νέοι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση θίγουν εικαστικά το ζήτημα της βιαιότητας της εικόνας και το πώς αντιλαμβάνονται σήμερα τον πόνο των άλλων, στην εποχή των κοινωνικών δικτύων και της υποκειμενικής ενημέρωσης από τα Μ.Μ.Ε..
Θα απαντήσουν με τα έργα τους για το αν είναι ανθρώπινη ανάγκη ο εξωραϊσμός του πόνου και η ενοχή αλλά και εάν η φύση επιβάλλει τελικά τη συνύπαρξη αυτού του δυϊσμού. Ταυτόχρονα θα αποδείξουν ότι η υποκειμενικότητα της είδησης αλλά και της θέασης του πόνου αγγίζει τα όρια της υποκειμενικότητας της τέχνης.

Η Ιστοσελίδα του Μαθήματος
sixthstudio.wordpress.com

Επικοινωνία
Τηλέφωνο εργαστηρίου 2104801243
Email επικοινωνίας gkazazis@gmail.com

Διευθυντής – Διδάσκοντες

Γιώργος Καζάζης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Διευθυντής ΣΤ´ εργαστηρίου Ζωγραφικής

Εποπτεία Δεύτερου, Τρίτου, Τέταρτου έτους και πτυχιακών εργασιών
Διδασκαλία όλων των ετών
Βαθμολογία Δεύτερου, Τρίτου, Τέταρτου έτους
Εποπτεία, Βαθμολογία Πτυχιακών εργασιών

Μάγδα Σιάμκουρη: Λέκτορας

Εποπτεία του Πρώτου έτους
Διδασκαλία του Πρώτου έτους
Βαθμολογία Πρώτου έτους

Ώρες μαθήματος – Συναντήσεων

Ώρες λειτουργίας του εργαστηρίου
Το εργαστήριο λειτουργεί καθημερινά 8:00 – 20:00

Ώρες συγκεκριμένων μαθημάτων όπως πχ γυμνό
Μάθημα με γυμνό μοντέλο, καθημερινά 10:30 – 13:15

Καθορισμένες συναντήσεις με τους καθηγητές
Και Ώρες διδασκαλίας
Γιώργος Καζάζης: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, 10:30 – 16:00
Μάγδα Σιάμκουρη: Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, 10:30 – 16:00

Ώρες που δέχεται ο διευθυντής και οι καθηγητές τους φοιτητές
Γιώργος Καζάζης: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, 10:30 – 16:00
Μάγδα Σιάμκουρη: Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, 10:30 – 16:00

Advertisements
Κλασσικό